Bu Blogda Ara

10 Haziran 2010 Perşembe

L'OCCITANE/ LABDANUM EAU DE PARFUM


YIL: 2009

KOKU AİLESİ: Oryantal

ÜST NOTALAR: Turunçgiller, baharatlar

ORTA NOTALAR: Labdanum

ALT NOTALAR: Benzoin, vanilya

L'Occitane, fırsat buldukça uğradığım dükkanlardan biri. Fiyatları biraz yüksek gibi algılansa da, birçok ürününün fiyat-kalite bakımından tutarlı olduğunu düşünüyorum. Bir de tabii ayın ilk ve son günü uygulanan güzel indirimleri var.

Parfüm serilerinden; 'Voyage en Méditérané', Eau de Parfum Labdanum ve Eau de Parfum Mimoza isimli iki parfümden oluşuyor. 'Notre Flore', serisinin 5 parfümü;  Neroli, Iris, Sedir, Yasemin ve Mersin. Akdeniz'in mükemmel iklimi sayesinde sahibi olduğu zengin koku yelpazesinden, soliflore(tek çiçeğin hakimiyetinde) kokular sunuyor L'Occitane .

İlk denediğim parfüm Labdanum oldu. Beklediğimden çok daha sessiz ve yumuşak bir parfüm çıktı karşıma.
Labdanum, Akdenizde yetişen, laden bitkisinin kokulu, yapışkan yapraklarından elde edilen bir tür kahverengi reçinedir. Kullanımı, antik çağlara kadar uzanıyor. İnternette labdanumu araştırırken, ladanesterion isimli, antik çağlarda icat edilmiş bir aletle bitkinin hasat edildiğini öğreniyorum. İlgimi çekiyor. Aşağıda yazmış olduğum blogda, labdanum ile ilgili detaylı bilgi edinebilirsiniz. Girit adasından, hasat zamanı resimleriyle birinci elden bilgiler.. 



Labdanum, aromaterapideki yeri de önemli. Geçmiş hatıraların canlanması, bilinç kaybında etkili olduğu söyleniyor. Ama en geniş kullanım alanı tütsü ve parfüm.

L'Occitane'ın Labdanum'unun, beni ilk anda etkilediğini söyleyemeyeceğim. Dediğim gibi, daha sert bir koku bekliyordum. Ve böylece, kokuyu bileğimde kendi haline bıraktım. Amber ve  Iparie denemeleri sonrasında evin yolunu tuttum. Bu üç parfüm içinde en beğendiğim Iparie oldu. Maalesef onu da kağıt üzerinde koklayabildim. Bir iki saat sonrasında bileğimi kokladığımda hafif metalik, biraz karanlık ve dumanlı, ambersi notalar geldi burnuma. Prada geldi aklıma, ancak her ne kadar benzer bileşenler barındırsalar da, Labdanum biraz daha geleneksel tarzda bir koku. Ten üzerinde kalış süresi  oldukça tatmin edici, androjen bir parfüm. Çiçeksi parfümlerden uzak duranlar için hoş bir alternatif.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder