Bu Blogda Ara

11 Mart 2010 Perşembe

GIVENCHY/ ABSOLUTELY IRRESISTABLE





GİVENCHY/ ABSOLUTELY IRRESISTIBLE

YIL: 2008

KOKU AİLESİ: Floral

ÜST NOTALAR: Mandalina, portakal, kırmızı dut, paprika(kırmızı biber)

ORTA NOTALAR: Yasemin, portakal çiçeği, helyetrop(vanilya çiçeği)

ALT NOTALAR: Sedir, paçuli, amber

Givenchy'nin 2008 çıkışlı Absolutely Irresistable parfümü, ülkemizde (parfüm için) ilk kez uygulanan bir pazarlama stratejisi ile diğer birçok kokunun arasından sıyrılarak, kendinden söz ettirmeyi fazlasıyla başardı. Nasıl mı? Bir fenomen haline gelen Aşk-ı Memnu dizisinde Absolutely Irresistable için kullanılan “ürün yerleştirme” yöntemiyle. Aşk-ı Memnu bu anlamda Absolutely Irresistable için oldukça başarılı bir işe imza attı. Givenchy, “ürün yerleştirme” staratejisinin satışlarına olan yansımasından oldukça memnun görünüyor.


Ben Tv’de dizi izleyen gruptan olmadığım halde, çok konuşulan bu dizi ve dizideki markalardan ister istemez haberdar oluyorum (ağızdan ağıza pazarlama). Bu da pazarlamanın camı kapattığınız sandığınızda bacadan bile girebilecağini açık kanıtı :) Su uyur pazarlamacı uyumaz...

Geçen sene gündeme gelen Absolutely Irresistable'ı arşive dahil etme nedenlerimden biri de, bu pazarlama vakasının başarısının dikkatimi çekmesi oldu.

Ürün yerleştirme, özellikle Hollywood filmlerinde çokca uygulanan bir yöntem. Bunu haricinde, insanlar, hayran oldukları celebrity'ler ne giyiyor, hangi ürünleri kullanıyorlar, daha çok takip etmeye başladıklarından beri (bunu internete, paparazilere, Anna Wintour'a borçluyuz gibi), markalar ürünlerini pazarlamada ünlüleri, dizileri, filmleri, ödül törenlerini kullanmaya başladılar. Pazarlamada yeni kapılar açıldı..

Absolutely Irresistable, 2003 yılında çıkan Very Irresistible'ın devam parfümü. Ara dönemlerde pek çok versiyonu çıkmışsa da, Absolutely Irresistible VI'ın olgunlaşmış kızkardeşi gibi sunuldu. (Daisy ve Lola gibi :)) Parfümün yüzü Liv Tyler, beş yıl aradan sonra tekrar kameranın arkasındaydı. Şişe dizaynındaki eklemeler ise, Givenchy'nin başarılı tasarımcısı Riccardo Tisci'nin elinden çıkma.

Kokumuza gelirsek, turunçgiller, portakal çiçeği ve daha sonra meyvelerin de katılımıyla ağır ve iddialı bir kokuymuş havasında açılsa da bir saat içinde beyaz çiçeklerin de senfoniye katılımıyla yumuşuyor ve pudralı bir gül kokusuna dönüşüyor. Geniş bir kesime hitap edecek, fazla risk almadan yapılmış, belirgin bir karakteri olmadığını düşündüğüm bir parfüm. Çok dikkat çekmeden hoş kokmak isteyecek bir kadının kokusu.
Bu arada Givenchy'nin yeni kokusu Eau demoiselle'i de denedim. Givenchy, başarılı bir moda evi ve bir zamanlar harika parfümler yaratmış, Givenchy III, L'Interdit gibi. Parfüm işinde daha geniş kitlelere ulaşmaya çalıştığı için risksiz parfümler yaptığını düşünüyorum. Umalım önümüzdeki günlerde Givenchy, bizi şaşırtıcı işlere imza atsın, tıpkı şu anda moda dünyasında yarattığı etki gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder