Bu Blogda Ara

20 Şubat 2010 Cumartesi

CARTIER-DECLARATION


CARTIER/ DECLARATION

YIL: 1998

KOKU GRUBU: Fougeré/Odunsu

ÜST NOTALAR: Artemisia, kimyon, kişniş, huş ağacı, mandalina, bergamot, neroli, acı portakal

ORTA NOTALAR: Süsen, zencefil, tarçın, biber, ardıç, süsen kökü, yasemin, Guetamala kakulesi

ALT NOTALAR: Deri, amber, çay, Tahiti vetiveri, meşe yosunu, sedir

BURUN: Jean Claude Ellena

Böyle zengin içerikli bir parfümün vereceği etki de aynı şekilde oluyor. Gerçekten nefes kesici, müthiş bir derinlik ve gerçek bir başyapıt. Luca Turin, bu kokunun Cool Water'dan sonra en çok taklit edilen parfüm olduğunu söylüyor. Oldukça kuru, odunsu hatlarıyla, size baharatlarla dolu bir ormanın içinde yürüyormuş hissi veriyor.
Jean Claude Ellena, yaşayan en başarılı burunlardan bir tanesi. Parfümcü bir aileden geliyor. Kardeşi ve kızı da onun gibi birer burun. Jean Claude Ellena, Hermes'in başparfümcüsü, ve bildiğimiz beğendiğimiz o ünlü ve çok satan Hermes parfümleri işte bu ismin elinden çıkma. 2000 yılında kurmuş olduğu The Different Company, niche parfümevini, Hermes' teki görevine başlarken kızına devreder. Ellena'nın işleri tabii ki bunlarla sınırlı değil. Merak edenler için tıklayın.
Declaration'a dönelim. Burada size bahsetmek istediğim bir içerik, bir element var. Iso E Super, isimli bu aroma kimyasal, kullanıldığı parfümde feromon etkisi yaptığı söyleniyor. Yumuşak, odunsu ve amber kokan, kadifemsi bir yumuşaklık hissi veriyor, üreticisi International Flavors and Fragrances Şirketinin açıklaması bu şekilde. Parfüme bir dolgunluk ve etkinlik kazandırıyor. Iso E Super, aslında parfümeride sabitleştirici olarak kullanılmaktayken, etkisi keşfedilmiş ve bir içerik elemanı haline gelmiş ve günümüzde oldukça popüler bir şekilde kullanılmaya başlamıştır. Terre D'Hermes, Escentric Molecules, Feminite du Bois, Dior Homme bu kimyasalı kullanmış başarılı kokulardan birkaçı.
Declaration, oldukça kuvvetli bir erkek parfümü olsa da, sizi üzerinizde öyle bir etkisi altına alıyor ki , bu parfümü kadınlar da çok iyi taşıyabilir diyorsunuz. Denemenizi tavsiye ederim.



4 yorum:

  1. Mocelues 01 erkek parfümü tam anlayamadım

    YanıtlaSil
  2. ben 100ml susesini aldim havalimanindan, ordaki hamfendi tavsiye etmisti bana, ama bana gøre rezalet. resmen biber,baharat kokuyor, son notalara dogru ter gibi kokmaya basliyor. bende bir parfum hastasiyim, ve cartieri hic begenmedim, suanki begendim en guzel parfum Joop Nightflight. ve Hermes D`terre siparisi verdim, insallah memnun kalirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, keşke denemeden almasaydınız parfümü. Benim yorumlarım sadece kişisel beğenilerim olup, denemeye yönlendirme amacı taşıyabilir. Siz siz olun sadece bir yoruma ya da bir başkasının beğenisine bağlı kalıp denemeden parfüm alışverişi yapmayın. Ben de aynı hatayı pek çok kez yaptım :)) umarım son parfümünüzden memnun kalmışsınızdır..

      Sil
  3. cartier pasha deneyin kaliteli ile fiyat ters orantılı pek bilinmeyen bir kokudur kalıcılığıda çok çok iyidir.

    YanıtlaSil